FCM otti johdon NDC:n kehittämisessä liikematkasektorille Amadeuksen ja Sabren kanssa

Lehdistötiedotteet 18 Sep 2018

Yksi maailman suurimmista liikematkatoimistoista, FCM Travel Solutions, on ottanut johtavan roolin NDC:n (New Distribution Capabilities) kehittämisessä liikematkasektorille maailmanlaajuisesti. NDC on matkailualan hanke, jonka IATA (International Airline Passenger Association) on lanseerannut tukemaan uuden XML-pohjaisen tiedonsiirtostrandardin kehittämistä ja käyttöönottoa markkinoilla. NDC antaa valtavat mahdollisuudet matkateollisuudelle, koska sen avulla voidaan tehostaa lentoyhtiöiden ja matkatoimistojen välistä viestintää, tarjota asiakkaille entistä enemmän personoitua matkasisältöä jo tutussa toimintaympäristössä sekä parantaa varauskokemusta.

FCM, joka toimii maailmanlaajuisesti yli 95 maassa, on valittu maailmanlaajuisen teknologiayhtiö Sabren Beyond NDC- ohjelman kehityskumppaniksi. FCM osallistuu Sabren kanssa ratkaisujen suunnitteluun, integrointiin ja testaukseen. Beyond NDC-ohjelma varmistaa, että lentoyhtiöiden tulevissa varauksissa optimoidaan kaikkien jakelukanavien ominaisuudet, mikä antaa FCM:n asiakkaille mahdollisuuden käyttää NDC-yhteensopivaa tuotetta nopeasti ja helposti.

FCM aloitti myös ensimmäisenä matkatoimistoyhteistyön teknologiatoimittaja Amadeuksen kanssa NDC-X-ohjelman kehittämisessä. FCM testaa lentoyhtiöiden kanssa NDC-sisällön integroitumista Amadeus Selling Platform Connect -ratkaisuun. Näin FCM voi tarjota entistä laajemman hintavalikoiman sekä NDC-sisältöä jo tutussa teknologiaympäristössä, joka mukauttaa asiakkaidensa varauskokemusta. Lisäksi Amadeus on kehittänyt FCM Travel Solutionsin uuden online-varausjärjestelmän SEEQAn, joka on rakennettu Amadeuksen cytric matka- ja kustannustyökaluille.

”Menestyksemme johtavana maailmanlaajuisena liikematkatoimistona perustuu poikkeukselliseen henkilökohtaiseen palveluun, teknologisiin innovaatioihin sekä jatkuvaan kehitykseen – asetamme aina asiakkaidemme tarpeet etusijalle”, sanoo FCM Travel Solutionsin maajohtaja Anne-Marjut Väänänen.

”Uskomme, että NDC:llä tulee olemaan tärkeä rooli liikematkustuksessa. Siksi ensisijainen tavoitteemme on varmistaa, että asiakkaamme hyötyvät kaikista NDC:n tuomista mahdollisuuksista. Monet näyttävät odottavan lyhyen aikavälin hyötyä NDC:n integroinnista. Meidän strategiamme on paljon laajempi. Tavoitteemme on ohjata NDC-etenemissuunnitelmaa maailmanlaajuisesti seuraavan vuoden aikana, ottaa johtava asema teknologiakumppaniemme Amadeuksen ja Saberin kanssa ja suunnitella NDC-yhteensopiva varausratkaisu, joka sopii parhaiten asiakkaillemme”, sanoo Väänänen.

”Meiltä kysytään usein, pelkäämmekö NDC:tä. Vastaus on EI. Me näemme NDC:n tuomat suuret mahdollisuudet ja olemme ylpeitä, että saamme tehdä Amadeuksen ja Sabren kanssa NDC:stä todellisuutta liikematkasektorilla”, jatkaa Väänänen.

Lisätietoja: Anne-Marjut Väänänen, FCM Travel Solutions, +358 41522322, anne-marjut.vaananen@fcmtravel.fi